ייפוי כוח מתמשך

יפוי כוח מתמשך

בני אדם מקבלים החלטות רבות לגבי חייהם מדי יום. למרבה הצער, ישנם מצבים שבהם היכולת להחליט אובדת, ובמקרה כזה נדרשת מציאת פתרון מתאים – ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי שמאפשר לאדם לקבוע מראש מי ינהל את ענייניו אם חלילה הוא עצמו לא יהיה כשיר לעשות זאת.

על-מנת שהמסמך ישקף באופן מדויק את רצונותיו של האדם, כדאי להיעזר בעורך דין בעל בקיאות בתחום ספציפי זה. כמו כן נדרשת חתימה על ייפוי הכוח המתמשך בפני עו"ד שהוסמך לכך. משרד עוה"ד ירון לוי מספק את השירות במקצועיות, באחריות רבה וברגישות המתבקשת.

את מי ניתן למנות כמיופה כוח במידת הצורך?

חתימה על ייפוי כוח מתמשך מתבצעת תמיד מתוך תקווה כי לא יהיה צורך במימוש העברת הסמכויות לאדם אחר. יחד עם זאת, מאחר שאין לנו דרך לדעת בוודאות כי תמיד נוכל לקבל החלטות משמעותיות לגבי חיינו, מומלץ בחום לכל אחד ואחת לערוך ייפוי כוח שכזה ולבחור אדם שניתן לסמוך עליו בלב שלם.

מאחר שהבחירה מתבצעת כשהאדם עדיין כשיר לחלוטין לקבל החלטות, יש חופש בחירה מלא לגבי המיופה – פרט למספר מגבלות המוטלות בחוק. ביניהן: מיופה הכוח לא יכול להיות מטפל של מייפה הכוח (אלא אם כן מדובר בקרוב משפחה), ומיופה כוח לענייני רכוש לא יכול להיות אדם שהוכרז ע"י בנק ישראל כלקוח מוגבל חמור, או ע"י בית משפט כפושט רגל (אלא אם כן כבר ניתן הפטר).

עוד כדאי להדגיש כי ניתן גם למנות יותר ממיופה כוח אחד, לבחור מיופה כוח וגם מיופה כוח חליפי שייכנס לתפקיד אם המיופה הראשון לא יוכל לעשות זאת מכל סיבה שהיא, וכן להחליף את מיופה הכוח הנבחר בעתיד.

התחומים בהם רלוונטי ייפוי הכוח המתמשך

המהות של ייפוי כוח מתמשך היא פירוט תחומי האחריות של המיופה. באופן עקרוני האדם שנערך למצב שבו לא יוכל לנהל את חייו רשאי לבחור באילו נושאים יטפל המיופה.

התחומים העיקריים הרלוונטיים הם ענייני רכוש, עניינים רפואיים ועניינים אישיים. ניתן לכלול את כל התחומים הנ"ל או רק את חלקם, ואופציה נוספת היא לחלק את תחומי האחריות בין מספר מיופי כוח. חשוב להדגיש כי ישנם מספר מצבים ספציפיים שבהם מיופה הכוח נדרש לקבל אישור מבית משפט לצורך ביצוע פעולה – למשל השקעה של למעלה ממיליון שקל מכספי המייפה.

התקפות של ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כח מתמשך עשוי להיות מוגבל בזמן מלכתחילה ועשוי גם להישאר תקף אלא אם כן ייווצרו נסיבות ספציפיות – הודעה של מיופה הכוח כי אינו מעוניין בכך, פטירה של מיופה כוח, מינוי אפוטרופוס למיופה הכוח וגם החלטה של המייפה כי הוא דורש לבטל את ייפוי הכוח (כל עוד הוא כשיר לקבל החלטות, כמובן).

ייפוי כוח תקף יופעל אם מתרחשים תנאים ספציפיים אשר מפורטים במסמך, או כשהנסיבות מחייבות זאת (ובמקרה כזה ייתכן צורך בחוות דעת רפואית. לחילופין ניתן לציין במפורש בייפוי הכוח כי הוא יופעל גם אם קרובי משפחה של מייפה הכוח מעידים כי הוא זקוק לעזרת המיופה).

איך ניתן לממש את הזכות לערוך ייפוי כח מתמשך?

השלב הראשון הוא הצהרה בפני עורך דין כי משמעות ייפוי הכח ברורה, וכי הוא ניתן מתוך הסכמה מלאה ורצון חופשי. עורך הדין יבהיר לאדם את המשמעויות המשפטיות וכן את החלופות האפשריות. בעזרת עורך דין ייפוי כוח מתמשך יכלול את כל הפרטים הרלוונטיים ואם תידרש הפעלתו האדם יזכה לסיוע בדיוק כפי שתכנן. כמו כן חובה להפקיד אצל האפוטרופוס הכללי ייפוי כוח מתמשך, שכן ללא אישור גוף זה המסמך לא תקף. משרד עוה"ד ירון לוי אמון על עריכת ייפוי כוח מתמשכים בהתאם לכל הכללים ולרצון המדויק של כל אדם.

עריכת ייפוי כוח מתמשך

עריכת ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח הוא מצב בו אנו נותנים את האישור לאדם אחר לפעול במקומנו. ייפוי כוח יכול להיות חד פעמי אך יכול להיות גם ייפוי כוח מתמשך. אם ננסה להבין מה הבדל בין ייפוי כוח רגיל ובין ייפוי כוח מתמשך, אנחנו נראה שמשך הזמן הוא העניין המשמעותי. כאשר ייפוי כוח ניתן לתקופה ארוכת טווח, לא יהיה צורך לחדש אותו בנסיבות כאלה ואחרות. בגלל התוקף ארוך הטווח של ייפוי כוח מתמשך, חשוב לעשות זאת אצל עורך דין מנוסה בתחום. הרבה מונח כאן על הפרק ולכן, אם תוכלו לבחור עו"ד שמכיר את התחום של ייפויי הכוח בצורה מעמיקה, לא כדאי שתתפשרו על משהו אחר. בין השירותים שנותן ירון לוי משרד עורכי דין הוא עריכת ייפוי כוח מתמשך כמו שירותים אחרים הנוגעים למשפחות עם הורים מבוגרים כמו ירושות וצוואות.

האם עריכת ייפוי כוח מתמשך חייבת להתבצע ע"י עו"ד?

אין ויכוח על כך שאנחנו חיים בעידן שבו ניתן למלא טפסים שונים ולאשר חתימה עליהם באופן מקוון. יחד עם זאת, בין מילוי טופס מקוון ובין עריכת ייפוי כוח מתמשך יש הבדל. כאשר עורכים את ייפוי הכוח בנוכחות עורך דין, צריך לבדוק שאותו עורך דין שעבר הסכמה לערוך ייפוי כוח מתמשך ע"י משרד המשפטים. רק אז הוא מוסמך לבצע עריכת ייפוי כוח מתמשך. אם תערכו מסמך כזה אצל מי שלא הוסמך לכך, לא רק שלא תגיעו להסכם טוב  ומתאים  לנסיבות, אלא גם לא יהיה לו תוקף משפטי. אתם רוצים להיות במצב שאם באמת יהיה לכם צורך להפעיל את ייפוי הכוח, תוכלו לעשות זאת. כאן בדיוק נכנס לתמונה עורך הדין שלכם, שכן הוא האדם שחתימתו תיתן תוקף למסמך.

עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך

החשיבות של בחירת עורך דין שאפשר באמת לסמוך עליו

אין ספק שעליכם למצוא עורך דין שתוכלו להרגיש שאתם יכולים לסמוך עליו. זה נכון בין אם מדובר על עריכת ייפוי כוח מתמשך ובין אם מדובר על כל שירות אחר שעורך הדין נותן לכם. לכן, אם אתם מחפשים מישהו שמגיע עם ניסיון ושאפשר להיות בטוחים שהוא יעשה את עבודתו נאמנה, כדאי שתפנו אל ירון לוי משרד עורכי דין. הוא זמין עבורכם במספר: 054-9668700, כך שגם אם יש לכם שאלה שתרצו לשאול, תמיד תקבלו כאן מענה ברמה גבוהה.

עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך

עריכת יפוי כוח מתמשך

במצבים בהם אדם מזדקן או חולה וכבר אינו נמצא בשיא תפקודו, ככל שעובר הזמן הוא יזדקק לעזרה בנושאים רבים יותר. בין היתר מדובר על קבלת החלטות או ביצוע פעולות שבאופן עקרוני רק הוא אמור לקבל או לבצע אלא אם כן הוא נתן לאדם אחר את האישור לעשות זאת במקומו. המסמך בו אדם נותן לאדם אחר אישור ארוך טווח לבצע פעולות אחרות במקומו נקרא ייפוי כוח מתמשך. כאמור הצורך בכך צץ  אצל אנשים שאובחנו אצלם מחלות חשוכות מרפא המחמירות עם הזמן ופוגעות ביכולותיו התפקודיות. עריכת יפוי כוח מתמשך צריכה להתבצע בנוכחות עורך דין המתמחה בכך, שעברה הסמכה מיוחדת לכך במשרד המשפטים, וזאת כדי שהמסמך יהיה מנוסח היטב ויקבל תוקף משפטי.

החשיבות של עריכת יפוי כוח מתמשך ברגע האמת

אנשים מתקשים לדמיין את העתיד, אך בפועל,  יפוי כוח מתמשך מציל חיים ומאפשר מרווח כלכלי בזמנים קשים שעד חדל להיות כשיר כדי לטפל בעצמו. אין ויכוח על כך שאנחנו לא באמת יכולים לדעת מה צופן לנו העתיד, אך יש הרבה פעולות שנוכל לעשות כדי להימנע ממורכבות מיותרת. אחת מהפעולות הללו היא עריכת יפוי כוח מתמשך. אם מאבחנים אצל אדם קרוב אליכם מחלה ניוונית פרוגרסיבית כמו אלצהיימר או ניוון שרירים או חלילה אצלכם, חשוב לא לחכות למצב בו המחלה תגיע למצב מתקדם אלא כבר לטפל בנושא. עריכת יפוי כוח מתמשך יכולה להיות מול אדם אחד שיקבל את כול הסמכויות או מספר אנשים שיקבלו כל אחד את הסמכות לטפל בנושא אחר

מי יוכל לעזור לכם עם המשימה המורכבת הזאת?

עריכת יפוי כוח מתמשך זו עבודה מקצועית. זו עבודה שצריך לדעת איך עושים אותה, וכמובן שגם צריך להיות לה תוקף משפטי. לכן הכתובת הנכונה היא משרד עורכי דין, שכן רק במקום כזה תוכלו לקבל את השירות הדרוש לכם. אם אתם מחפשים עורך דין שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות ולדעת שהוא יטפל בעניינים שלכם על הצד הטוב ביותר, פנו אל עורך דין מומחה בתחום- ירון לוי משרד עורכי דין מומחה לעריכת יפוי כוח מתמשך ועבר הכשרה מקצועית לכך במרד המשפטים. אתם מוזמנים ליצור עימו קשר ולקבל שירות המשלב בין מקצועיות ללא פשרות ויחס אישי ואדיב.

כמה עולה להכין ייפוי כוח מתמשך

עלות ייפוי כוח מתמשך

החלטתם שאתם רוצים לערוך מסמך ייפוי כוח מתמשך? הוא מיועד עבורכם או עבור אחד מההורים שלכם? מומלץ לטפל בעניין בהקדם כל עוד האדם אשר נותן את ייפוי הכוח, לרוב אדם מבוגר, נמצא עדיין במצב צלול בו הוא יכול להפעיל שיקול דעת ולעשות את הדברים מרצונו הבלעדי. כמו בכל פרוצדורה שיש בה פן משפטי, הגיוני לקחת בחשבון גם את העניין של עלות ייפוי כוח מתמשך. עם זאת, זהו חלק קטן מהעניין. מדובר על מהלך חד פעמי כך שחשוב לעשות אותו כמו שצריך גם אם יעלה מעט יותר. כדאי לבחור עורך דין שבאמת יוכל לטפל עבורכם בצורה נכונה בעניין הזה, ושיהיה מקצועי ומומחה בתחום. ירון לוי משרד עורכי דין הוא משרד עורכי דין בעל ניסיון רב בעריכת מסמכים כמו ייפוי כוח ואחרים ומציע שירות מקצועי ויחס אישי.

עלות ייפוי כוח מתמשך – למה חשוב לשים לב?

כאשר מבררים פרטים לגבי עלות ייפוי כוח מתמשך, יש לקחת בחשבון שחשוב לערוך אותו בצורה מקצועית ולנסח אותו היטב ובנוכחות עורך דין מוסמך שעבר הכשרה של משרד המשפטים על מנת שיקבל תוקף משפטי. תרצו לדעת שברגע האמת, אם וכאשר יהיה צורך להשתמש בייפוי כוח המתמשך, הבנקים יקבלו אותו ויפעלו בהתאם לכתוב בו, בתי החולים והרופאים ייצמדו להוראות הכתובות בו והוא יהיה תקף גם בבית המשפט . לכן חשוב מאוד לקרוא את המסמך שעליו אתם חותמים, כי מדובר כאן על העתיד שלכם. בנוסף, חשוב מאוד לבחור עורך דין שהמומחיות שלו, בין היתר, היא לערוך מסמכים כאלה. רק כך תוכלו לדעת שאתם עושים את הטוב ביותר וכי כל התמודדות שלא תגיע בעתיד – תהיה כזו שניתן יהיה לצלוח אותה.

כמה עולה להכין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד עם המלצות

מחפשים מידע אודות הנושא של עלות ייפוי כוח מתמשך? רוצים לשלם סכום סביר ולדעת שהעניינים שלכם מופקדים בידי עורך דין שבאמת יעשה הכול למענכם? אתם צודקים. לכן, למרות שיש הרבה עורכי דין לא כולם מתמחים בתחום ייפוי כוח מתמשך , וכדאי לוודא שזהו תחום ההתמחות של עורך הדין. ירון לוי משרד עורכי דין הוא משרד עורכי דין המתמחה בתחום ומספק שירות מקצועי ואדיב. בנוסף, אין ספק שגם הצעת המחיר שתקבלו כאן עבור עריכת ייפוי הכוח תהיה כזו שתוכלו לעמוד בה בלי קושי, כך שאתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום ולטפל בעניין המהותי הזה.

ייפוי כוח מתמשך
לשיחת ייעוץ חינם
לקביעת פגישת ייעוץ

עוד בנושא

עורך דין ירושות
ירושות

עורך דין ירושות כשאדם הולך לעולמו מבלי שהותיר צוואה, חוק הירושה הוא זה שמגדיר כיצד יחולק העיזבון, כלומר רכושו של הנפטר. על-מנת שיורש או יורשת

קרא עוד »
עורך דין מומחה לנחלות
נחלות

עורך דין מושבים נחלות במושבים הן נכסים ייחודיים. מאפיין נוסף הוא הערך הכספי הגבוה שלהן. בהתאם, בכל סוגיה משפטית הקשורה לנחלה במושב – בן ממשיך,

קרא עוד »
ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך

יפוי כוח מתמשך בני אדם מקבלים החלטות רבות לגבי חייהם מדי יום. למרבה הצער, ישנם מצבים שבהם היכולת להחליט אובדת, ובמקרה כזה נדרשת מציאת פתרון

קרא עוד »

לשיחת ייעוץ חינם

השאירו פרטים:

Call Now Button דילוג לתוכן