ייפוי כוח מתמשך

בני אדם מקבלים החלטות רבות לגבי חייהם מדי יום. למרבה הצער, ישנם מצבים שבהם היכולת להחליט אובדת, ובמקרה כזה נדרשת מציאת פתרון מתאים – ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי שמאפשר לאדם לקבוע מראש מי ינהל את ענייניו אם חלילה הוא עצמו לא יהיה כשיר לעשות זאת.

על-מנת שהמסמך ישקף באופן מדויק את רצונותיו של האדם, כדאי להיעזר בעורך דין בעל בקיאות בתחום ספציפי זה. כמו כן נדרשת חתימה על ייפוי הכוח המתמשך בפני עו"ד שהוסמך לכך. משרד עוה"ד ירון לוי מספק את השירות במקצועיות, באחריות רבה וברגישות המתבקשת.

את מי ניתן למנות כמיופה כוח במידת הצורך?

חתימה על ייפוי כוח מתמשך מתבצעת תמיד מתוך תקווה כי לא יהיה צורך במימוש העברת הסמכויות לאדם אחר. יחד עם זאת, מאחר שאין לנו דרך לדעת בוודאות כי תמיד נוכל לקבל החלטות משמעותיות לגבי חיינו, מומלץ בחום לכל אחד ואחת לערוך ייפוי כוח שכזה ולבחור אדם שניתן לסמוך עליו בלב שלם.

מאחר שהבחירה מתבצעת כשהאדם עדיין כשיר לחלוטין לקבל החלטות, יש חופש בחירה מלא לגבי המיופה – פרט למספר מגבלות המוטלות בחוק. ביניהן: מיופה הכוח לא יכול להיות מטפל של מייפה הכוח (אלא אם כן מדובר בקרוב משפחה), ומיופה כוח לענייני רכוש לא יכול להיות אדם שהוכרז ע"י בנק ישראל כלקוח מוגבל חמור, או ע"י בית משפט כפושט רגל (אלא אם כן כבר ניתן הפטר).

עוד כדאי להדגיש כי ניתן גם למנות יותר ממיופה כוח אחד, לבחור מיופה כוח וגם מיופה כוח חליפי שייכנס לתפקיד אם המיופה הראשון לא יוכל לעשות זאת מכל סיבה שהיא, וכן להחליף את מיופה הכוח הנבחר בעתיד.

התחומים בהם רלוונטי ייפוי הכוח המתמשך

המהות של ייפוי כוח מתמשך היא פירוט תחומי האחריות של המיופה. באופן עקרוני האדם שנערך למצב שבו לא יוכל לנהל את חייו רשאי לבחור באילו נושאים יטפל המיופה.

התחומים העיקריים הרלוונטיים הם ענייני רכוש, עניינים רפואיים ועניינים אישיים. ניתן לכלול את כל התחומים הנ"ל או רק את חלקם, ואופציה נוספת היא לחלק את תחומי האחריות בין מספר מיופי כוח. חשוב להדגיש כי ישנם מספר מצבים ספציפיים שבהם מיופה הכוח נדרש לקבל אישור מבית משפט לצורך ביצוע פעולה – למשל השקעה של למעלה ממיליון שקל מכספי המייפה.

התקפות של ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כח מתמשך עשוי להיות מוגבל בזמן מלכתחילה ועשוי גם להישאר תקף אלא אם כן ייווצרו נסיבות ספציפיות – הודעה של מיופה הכוח כי אינו מעוניין בכך, פטירה של מיופה כוח, מינוי אפוטרופוס למיופה הכוח וגם החלטה של המייפה כי הוא דורש לבטל את ייפוי הכוח (כל עוד הוא כשיר לקבל החלטות, כמובן).

ייפוי כוח תקף יופעל אם מתרחשים תנאים ספציפיים אשר מפורטים במסמך, או כשהנסיבות מחייבות זאת (ובמקרה כזה ייתכן צורך בחוות דעת רפואית. לחילופין ניתן לציין במפורש בייפוי הכוח כי הוא יופעל גם אם קרובי משפחה של מייפה הכוח מעידים כי הוא זקוק לעזרת המיופה).

איך ניתן לממש את הזכות לערוך ייפוי כח מתמשך?

השלב הראשון הוא הצהרה בפני עורך דין כי משמעות ייפוי הכח ברורה, וכי הוא ניתן מתוך הסכמה מלאה ורצון חופשי. עורך הדין יבהיר לאדם את המשמעויות המשפטיות וכן את החלופות האפשריות. בעזרת עורך דין ייפוי כוח מתמשך יכלול את כל הפרטים הרלוונטיים ואם תידרש הפעלתו האדם יזכה לסיוע בדיוק כפי שתכנן. כמו כן חובה להפקיד אצל האפוטרופוס הכללי ייפוי כוח מתמשך, שכן ללא אישור גוף זה המסמך לא תקף. משרד עוה"ד ירון לוי אמון על עריכת ייפוי כוח מתמשכים בהתאם לכל הכללים ולרצון המדויק של כל אדם.

ייפוי כוח מתמשך
לשיחת ייעוץ חינם
לקביעת פגישת ייעוץ

עוד בנושא

עורך דין ירושות
ירושות

עורך דין ירושות כשאדם הולך לעולמו מבלי שהותיר צוואה, חוק הירושה הוא זה שמגדיר כיצד יחולק העיזבון, כלומר רכושו של הנפטר. על-מנת שיורש או יורשת

קרא עוד »
עורך דין מומחה לנחלות
נחלות

עורך דין מושבים נחלות במושבים הן נכסים ייחודיים. מאפיין נוסף הוא הערך הכספי הגבוה שלהן. בהתאם, בכל סוגיה משפטית הקשורה לנחלה במושב – בן ממשיך,

קרא עוד »
ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך

יפוי כוח מתמשך בני אדם מקבלים החלטות רבות לגבי חייהם מדי יום. למרבה הצער, ישנם מצבים שבהם היכולת להחליט אובדת, ובמקרה כזה נדרשת מציאת פתרון

קרא עוד »

לשיחת ייעוץ חינם

השאירו פרטים:

Call Now Button דילוג לתוכן